Jumaat, 14 Ogos 2015

BIO CLEANZ MULTI PURPOSE SPRAY

Sangat cerewet bila mengemas...habuk? hama? mcm-mcm lah...tapi bila dah jumpa Bio Cleanz ni memang rasa lega....sebabnya adalah ianya MULTI PURPOSE dan MURAH! guna pun sikit je tapi kesannya....KAGUM!
 Membersihkan habuk degil pada tingkat dan perabut yang memerangkap habuk
 Membersihkan kotoran super duper degil melekat kat microwave, oven dan kat dapur
 Ala-ala Febreze gitu! Menyegarkan bau-bauan rumah, bilik, kereta, almari baju dan almari kasut!
 Barang Kemas pudar? atau tak berkilat?... Ini lah menyegarnya
 Nak groom kucing, arnab atau binatang peliharaan lain? yezzzaaaa...guna ini jugeee

Pelikkan bila binatang peliharaan boleh guna?
Sebabnya Bio Cleanz 100% mesra alam kandunganya dengan
✿ Deep Sea Ion Extracts
✿ Palm Kernel Extracts
✿ Enzymes
✿ Natural Lime Extracts

Ia adalah bebas dari toksin dan pengawet.


BioCleanz: Rangkaian Produk Penjagaan Rumah Berasaskan Ekstrak Sea Ion
Apakah itu Ekstrak Sea Ion?
Sea Ion adalah garam laut likat yang diperoleh melalui proses pengekstrakan khas yang menghasilkan garam bermineral tinggi. Ia bebas daripada bahan-bahan pencemar seperti petrokimia, bahan pengawet, agen pembuih, pewangi dan pigmen. Siri produk penjagaan rumah BioCleanz adalah komited dalam menjaga kesihatan sejagat dengan menawarkan produk pembersih yang bebas daripada bahan beracun, bersifat anti-bakteria serta memelihara alam sekitar.

Penemuan Sea Ion mendapat anugerah Pensijilan Eco daripada Persidangan Antarabangsa Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) serta Pertubuhan Kesihatan Perikatan WFPHA 2000 yang dianggotai oleh Taiwan, Singapura, China, Hong Kong, dan Jepun yang dibentuk semenjak tahun 1995. Sea Ion juga lulus dalam pemeriksaan piawaian EU (kategori gred makanan) serta disahkan sebagai pencuci mesra alam. Penghasilan Sea Ion telah digabungkan dengan teknologi pengekstrakan mentah oleh Pejabat Penyelidikan Eropah dan Amerika Syarikat sejak tahun 1991.



Bagaimana BioCleanz dengan Ekstrak Sea Ion dapat memelihara serta memulihara alam sekitar?
Pembersih berasaskan bahan petrokimia digunakan secara meluas di seluruh dunia. Tambahan pula, ia adalah barangan keperluan yang biasa digunakan di dalam rumah. Kajian kesan jangka panjang yang dijalankan oleh Pertubuhan-pertubuhan Kesihatan Sedunia dan negara-negara maju (terutamanya Jepun) mengesahkan bahawa penggunaan bahan petrokimia dalam jangka masa panjang boleh memudaratkan alam sekitar dan juga kesihatan manusia. Dua kemudaratan utama yang dikenalpasti adalah:

1. Pencemaran alam sekitar: Disahkan bahawa lebih daripada 70% pencemaran tanah, sungai dan kemerosotan kualiti air disebabkan oleh penggunaan dan pembuangan sisa-sisa pembersih petrokimia ke dalam air. Pembuangan dan penimbunan sisa-sisa beracun dalam jangka masa panjang memburukkan lagi pencemaran alam sekitar, menjadikan persekitaran berasid dan berbau busuk serta menjadi sarang pembiakan virus dan bakteria berbahaya.

2. Mutasi gen dan DNA manusia: Bahan berasaskan petrokimia boleh mengakibatkan pelbagai penyakit kulit serta melemahkan sistem ketahanan badan.

Pembersih tiruan/sintetik yang diserap melalui kulit boleh membawa kesan yang serius seperti di bawah:




Marilah kita bertindak dengan menghentikan pencemaran yang berpunca daripada penggunaan pembersih berasaskan petrokimia. Sehubungan itu, BioCleanz berusaha untuk menyelesaikan masalah pencemaran dan kesihatan yang berpunca daripada penggunaan pembersih berasaskan petrokimia dan juga racun serangga.


BioCleanz dengan Ekstrak Sea Ion adalah pembersih yang mesra alam, selamat dan cekap!
Tidak kira dapur, bilik mandi, lantai, peralatan rumah serta barangan perhiasan diri, siri produk penjagaan rumah BioCleanz dengan Ekstrak Sea Ion adalah pembersih mutlak dengan formula semulajadi yang dapat memberikan kesan yang bersih, selamat dan selesa. Pilihan tepat dalam memberikan yang terbaik untuk kesihatan kanak-kanak dan juga haiwan peliharaan!

Siri produk penjagaan rumah BioCleanz dengan Ekstrak Sea Ion:
☆ Tidak mengandungi bahan-bahan toksik
☆ Tidak mengandungi ejen pengawet
☆ Tidak mengandungi ejen pembuih yang berbahaya
☆ Tiada bahan petrokimia yang memudaratkan kesihatan manusia dan alam sekitar
☆ Diperbuat daripada wangian semulajadi
☆ Diperbuat daripada bahan yang boleh dikitar semula dan mesra alam
☆ Mempunyai ciri-ciri anti-bakteria, pembasmian kuman dan pensterilan yang hebat

Ujian mudah untuk memastikan sama ada bahan pencuci/pembersih tersebut diperbuat daripada bahan petrokimia ataupun bahan semulajadi

Anda boleh memastikannya dengan satu langkah mudah iaitu “Pembakaran”. Letakkan beberapa titis pembersih ke dalam sudu besi dan bakar sudu tersebut dengan menggunakan pemetik api. Sekiranya pencuci tersebut terbakar dan mengeluarkan bau busuk serta asap hitam ataupun terbakar secara serta-merta, maka pembersih tersebut adalah pembersih berasaskan bahan petrokimia.


Barang kemas pun boleh cuci dengan Bio Cleanz
 Tidak perlu ke kedai untuk mencuci emas
 Tidak perlu risau emas terhakis
 Tiada bahan chamical
 Bersifat Alkali
 Tiada racun

BioCleanz Multi Purpose Spray 500ml

Sangat sesuai digunakan untuk membersih serta mensterilkan bahagian-bahagian atau tempat-tempat yang sukar dibersihkan ataupun sensitif. Pelbagai kegunaan Multi Purpose Spray adalah seperti:
Membersih serta mengharumkan tingkap dan peralatan kayu seperti perabot
♡ Membersih serta menyegarkan haiwan peliharaan
♡ Membersih serta mengharumkan kawasan dalaman rumah, pejabat, bilik mandi dan ruangan lain dengan cara membasmi bau busuk
♡ Menyegarkan baju, kain dan pakaian
♡ Membersihkan peralatan rumah yang sukar dan sensitif seperti ketuhar dan ketuhar gelombang mikro
♡ Menghalang pertumbuhan kulat yang menyebabkan bau hapak
♡ Membersihkan barangan perhiasan diri seperti barangan kemas, jam tangan dan sebagainya
Menyegarkan serta mensterilkan kasut

CARA PENGGUNAAN :
Untuk membasmi bau busuk / hapak: Sembur pada tempat / ruang yang berbau untuk menghindarkan bau busuk.

Untuk pembersihan umum: Sembur pada tempat / barang yang perlu disterilkan / dibersihkan, kemudian lap / bilas / basuh dengan air bersuhu bilik.

TIDAK SESUAI UNTUK :
1. Kereta yang dimana catnya sudah lusuh atau bahan besi yang berkarat
2. Barangan kemas palsu atau barangan perhiasan yang mudah rosak
3. Kain-kain atau baju dengan warna yang mudah dilunturkan
4. Barangan yang diperbuat dengan kulit tiruan (faux leather)

TESTIMONI








HARGA BIOCLEANZ MULTI PURPOSE SPRAY 500ML
RM47 (SM) RM53 (SS)
TERMASUK KOS POSLAJU

☆☆☆ berminat nak jadi ahli ... daftar keahlian & layak dapat harga ahli RM3X..☆☆☆
Dengan hanya RM50 yuran keahlian, anda berhak mendapat 10-20% diskaun di atas pembelian SEMUA produk Hai-O Marketing Sdn Bhd. Tak semestinya kena jual2, pakai sendiri pun boleh, lebih berbaloi-baloi bila jadi member.

MINI STOKIS & PENGEDAR DIPERLUKAN

Khamis, 13 Ogos 2015

BAJA EZIGROW

EZIGROW - RAHSIA HASIL TANAMAN BERGANDA 

Sesuai untuk semua jenis tanaman.


Hai-O Ezigrow merupakan baja foliar yang dirumus khas untuk tanaman beriklim tropika supaya ia boleh meningkatkan hasil serta kualiti tanaman. Hai-O Ezigrow mengandungi unsur-unsur nutrien tumbuhan yang lengkap dan seimbang termasuklah mineral, asid humik, asid amino dan lain-lain lagi. Kandungan unsur-unsur nutrien dan pengawal tumbesaran ini adalah penting untuk meningkatkan pertumbuhan tanaman, mengawal pembentukan buah dan meningkatkan hasil tanaman. Hai-O Ezigrow adalah sesuai untuk digunakan pada peringkat pembungaan dan pembuahan untuk tanaman seperti padi, tanaman berjangka panjang, bunga-bungaan, buah-buahan dan sayur-sayuran.


Apakah itu baja foliar? Apakah kegunaannya?
Baja foliar adalah baja larut air yang disembur dalam bentuk cecair. Baja foliar yang disembur pada daun akan menembusi daun dan dinding sel tumbuhan melalui sel epidermis dan stomata lalu meningkatkan aktiviti fotosintesis dan respirasi sel tumbuhan dalam masa satu jam. Berbanding dengan baja tanah, baja foliar lebih berkesan kerana ia dapat menembusi sel-sel tumbuhan dengan sepenuhnya.

Apakah kandungan nutrisi yang terdapat dalam Hai-O Ezigrow?
Hai-O Ezigrow mengandungi nitrogen, fosforus, kalium, magnesium, kalsium, besi, manganese, tembaga, zink, boron, molibdenum, asid humik dan pengawal tumbesaran.

Apakah nilai pH Hai-O Ezigrow?
Nilai pH Hai-O Ezigrow ialah 6.1 dan ia sesuai digunakan oleh kebanyakan tumbuh-tumbuhan.

KANDUNGAN EZIGROW (MG/L)

💦 NITROGEN  20000
💦 FOSFORUS  12000
💦 KALIUM   45000
💦 MAGNESIUM  5000
💦 KALSIUM   2500
💦 HUMIK ASID  5000
💦 PENGAWAL TUMBESARAN   1000
💦 PH 9KADAR KEASIDAN)  6.1
💦 BESI  400
💦 MANGANESE  300
💦 TEMBAGA  400
💦 ZINK  400
💦 BARON  250
💦 MILIBDENUM   5

KELEBIHAN EZIGROW
Mengandungi unsur-unsur nutrien yang lengkap dan seimbang untuk meningkatkan tumbesaran dan kecergasan tumbuh-tumbuhan.
Mengandungi pengawal tumbesaran untuk menggiatkan tumbesaran serta meningkatkan proses fotosintesis dan kandungan gula dalam masa 1 jam selepas semburan.
Mengandungi asid humik yang dapat meningkatkan kadar penyerapan nutrien oleh tumbuh-tumbuhan, dengan itu menguatkan sistem imunisasi tumbuh-tumbuhan supaya lebih sihat.
Menambah hasil pengeluaran tanaman sehingga 70%.
Meningkatkan kualiti buah dan hasil pengeluaran tanaman.
Mengurangkan masalah pertunasan, pengunapan dan mengawal keguguran buah melalui pengawalan pengeluaran asid absisik.
Mesra alam dan mudah diuraikan.
Sesuai digunakan untuk tujuan semburan atau siraman.
Boleh dicampurkan dengan racun serangga atau racun kulat.


KESAN-KESAN BAJA EZIGROW
Melengkap & mengimbang tumbesaran dan kecergasan tumbuh-tumbuhan
Menggiatkan tumbesaran dan kadar fotosintesis serta gula dalam masa satu jam selepas penyemburan.
Meningkatkan penyerapan khasiat dan menguatkan keimunan tumbuh-tumbuhan agar menjadi lebih sihat.
Menambah hasil tanaman hingga 70%.
Meningkatkan kualiti hasil tanaman.
Mengurangkan pengguguran bunga dan putik.
Mesra alam dan biourai. Sesuai untuk semua jenis tanaman.
Sesuai dicamput dengan racun kulat atau serangga.

CARA PENGGUNAAN EZIGROW
1. Padi - 90ml ( 1/4 ekar ) Sebulan sekali
2. Kelapa Sawit - 180ml ( 20 pokok ) 3 ke 4 kali setahun
3. Pokok Buah-buahan - 90ml ( 20 pokok ) 3 ke 4 kali setahun
4. Sayuran berbuah dan Bunga-bungan - 45ml ( 1/4 ekar ) 7 ke 10 hari
5. Sayuran Berdaun - 45ml ( 1/4 ekar ) 7 ke 10 hari


UNTUK TANAMAN PADI PEMBAJAAN ADALAH 3 KALI SEMBURAN 

1. SEMBURAN PERTAMA
Dalam masa lebih kurang 40 hari selepas menabur (hari ke 40 - 45) Fungsi:
Untuk mengeraskan batang padi dan menjadikan batang padi pahit (ulat tidak akan makan)
Daun padi juga lebih tebal dan kelebaran daun akan mengecil menyebabkan ulat tidak boleh menggulung daun

PEMBAJAAN ADALAH TIDAK DIGALAKKAN KETIKA USIA PADI 55 HARI HINGGA KE 80 HARI.INI AKAN MENGAKIBATKAN PELBAGAI MASALAH KEPADA PADI SEPERTI:

Pengisian biji padi
Serangan penyakit dan serangga perosak
Kekurangan cahaya kerana daun akan menebal
Pengurangan hasil

2. SEMBURAN KEDUA 
- Dalam masa lebih kurang 85 hari (hari ke 80 - 85) semasa padi buting susu

Fungsi:
Mengeluarkan bilangan butir yang lebih sehingga mencecah 120 biji
Menguatkan tangkai biji untuk mengurangkan pengguguran bunga padi

3. SEMBURAN KETIGA
- Dalam masa lebih kurang 90( hari hari ke 90 - 95 hari) semasa padi bunting

Fungsi:
Mengetatkan isipadu biji padi hingga ke hujung tangkai
Mengelakkan dari padi hampa 

MASA DAN CARA SEMBURAN

Semburan adalah semasa cuaca dalam keadaan baik. Pastikan selepas semburan tiada hujan turun selama 6 jam.
Masa paling sesuai menyembur ialah awal pagi sebelum jam 9 pagi atau jam 5 petang ke atas. ~Embun akan membantu proses penyerapan baja ke dalam sel epidermis daun
Semburan adalah menggunakan semuran kabus untuk seratakan penyerapan baja..
Semburan adalah terus ke daun yang menyebabkan berlaku proses fotosintesis secara langsung
Boleh juga campur dengan racun serangga untuk menjimatkan masa kerja
Semburan pertama baja .Ezigrow paing baik 5 hari sel.epas racun rumput. 

NOTA PENTING:
Baja tabur @ NPK juga wajib digunakan ,ini kerana untuk penyuburan semula tanah dan mengekallkan komposit tanah.




TESTIMONI



























































 




































HARGA EZIGROW 4 LITER
1 botol RM175 (SM) RM220 (SS)
2 botol RM345 (SM) RM435 (SS)
(2 botol 4L Free Keahlian)
 TERMASUK KOS POS



HARGA EZIGROW 1 LITER
RM65 (SM) RM75 (SS)
 TERMASUK KOS POS


HARGA EZIGROW 500ml
RM40 (SM) RM45 (SS)
 TERMASUK KOS POS

OFFER NEW AGENT
4 BOTOL 4L RM590 (SM) RM630 (SS)
PERCUMA PENGHANTARAN


☆☆☆ berminat nak jadi ahli ... daftar keahlian & layak dapat harga ahli..☆☆☆
Dengan hanya RM50 yuran keahlian, anda berhak mendapat 10-20% diskaun di atas pembelian SEMUA produk Hai-O Marketing Sdn Bhd. Tak semestinya kena jual2, pakai sendiri pun boleh, lebih berbaloi-baloi bila jadi member.

MINI STOKIS , PENGEDAR & DROPSHIP DIPERLUKAN